Friday, August 5, 2011

RaMaDHaN iNi......ramadhan ini aku menjadi sayu nun jauh di sudut hati timbul sebuah pernyataan kemana dn bagaimana lagi harus aku meneruskan perjalanan ini dlm sendu sayu menitik keampunanMU ku pohon atas segala yg telah ku lakukan selama ini...amin3 ...awiebakrie azbeck

ramadhan ini
aku menjadi sayu
nun jauh di sudut hati
timbul sebuah pernyataan
kemana dn bagaimana lagi
harus aku meneruskan perjalanan ini
dlm sendu sayu menitik
keampunanMU ku pohon
atas segala yg telah ku lakukan
selama ini...amin3

ramadhan ini
ku hadirkan diriku penuh syahdu
dlm kalimahMU
bersama barakahMU
meyusur tazkirah
menjalani tarrawih
mengakhiri witir
bersama salawat dn salam
keatas junjungan SAW
kurapat sujud kehadratMU
Allah hu rabbi.....amin3

ramadhan ini
aku merasa terharu
atas rezki dn nikmat mu
dek kesabaran merentas waktu
meniti jurang nan berliku
aku tak pernah jemu
dlm kesibukan waktu
tetap mengingatiMU
kerana aku tahu
aku hanya pelaku
segalanya atas kehendakMU
syukur aku....

ramadhan ini
kurenung detik sejarah
masa2 yg sering ku sendatkan
dgn keremehan citra duniawi
alpa pada karenah diri
kini ku sedari
ia takkan kembali
walau serata mencari
walau kering di hujung hari
apa yg tinggal hanya masa2 nan berlari
detik ini aku berdiri
istiqamah adalah pasti......awiebakrie azbeck

No comments:

Post a Comment